Lila téli együttes

Hozzávalók:

Northern -1 – 2 gombolyag
Pompon-1 – 1 db
Milward 3.5-es körkötőtű 80 cm-es : 1 db
Milward 5 mm-es körkötőtű 80 cm hosszú : 1 db
Milward Segédtűk : 1 csomag

3000 Ft feletti vásárlás esetén 1 pdf megvásárlása ingyenes.
A modell pdf-je tartalmazza a modell fotóját, leírását, szabásmintáját, kötés-
és horgolásmintáját, valamint a jelmagyarázatot nagyítható és nyomtatható formában.

A fenti hozzávalókat webshopunkban megvásárolhatja!

Vadító színű pomponokkal színt lophatunk a hideg napokba.

KÖTÖTT SAPKA, NYAKMELEGÍTŐ ÉS KÉZMELEGÍTŐ CSAVART MINTÁVAL

Hozzávalók: a sapkához: 7 dkg, nyakmelegítőhöz: 8 dkg, kézmelegítőhöz: 5 dkg Northern fonal, (összesen 20 dkg) a Schachenmayr SMC-től, színkód: 0813, 1darab pink színű Schachenmayr originál Pompon a sapkához, színkód: 048, 3,5-ös és 5-ös körkötőtű, póttű

A sapka mérete: 52-54 cm-es fejbőségre készült, teljes hossza 20 cm.

A nyakmelegítő mérete: 60-65 cm bő, 20 cm széles

A kézmelegítő bősége: 18 cm, hossza: 27 cm

Fonott minta: 9 sima szemre készül, 12 soronként ismétlődik, 6 soronként váltakozva csavart minta, 1x balra, és 1x jobbra keresztezünk.
A minta első 5 sorában sima szemeket kötünk.
A minta 6. sorában a 9 sima szemből az első 3 szemet segédtűre tesszük a munka mögé, 3 sima szemet kötünk, majd a segédtű szemeit is simán lekötjük, utána 3 sima szem.
A minta 12. sorában a 9 sima szemből az első 3 szemet simán lekötjük, a következő 3 szemet segédtűn a munka elé tesszük, 3 sima szem, majd a segédtű szemeit is simán lekötjük.
A 6. sor előtt, és a 7.-12. sor között a szemeket simán kötjük.
Ezt ismételjük a kívánt méretig.
Ezt a mintaleírást használjuk a nyakmelegítőnél is, és a kézmelegítőnél is.

Patentminta
: 1 sima, 1 fordított szem (sapka kezdése)

Kötéspróba: 26 sor és 22 szem= 10 x 10 cm, fonott mintával

Mintabeosztás: 1 sima szem, 2 fordított, 9 sima, 2 fordított, 1 sima, ezt ismételjük a sapkánknál 7-szer, körben kötve.

Sapka kezdése: 3,5-ös körkötőtűvel 104 szemre.
6 sort kötünk patent mintával.
A következő sortól 5-ös körkötőtűvel dolgozunk tovább.
A kezdéstől számított 7. sorban a minta beosztás kialakításához 1 szemet szaporítunk = 105 szem, (7 x 15)
A 7.-8.-9.-10-11. sor 1 sima, 2 fordított, 9 sima, 2 fordított, 1 sima ismétlésével készül, /7x/
A 12. a 24. és a 36. sorban a 9 sima szemből a fonott minta leírás 6. soránál feltüntetett csavarást végezzük el (a 9 sima szemből 3 szem segédtűre a munka mögé, 3 sima, a segédtűről is lekötjük a 3 sima szemet, majd 3 sima).
A 18. a 30. és a 42. sorban a fonott minta leírás 12. soránál leírtakat kötjük (a 9 simából az első 3-at simán lekötjük, 3 szem a munka elé egy segédtűn, a következő 3 sima szemet lekötjük, majd a segédtű szemeit is simán lekötjük.).

A sapka kialakításához a 47.sornál elkezdünk fogyasztani, a 9 sima szemnél, az első 2 szemet összekötjük simán, a 3. és a 4. szemet is összekötjük, 1 sima szem, majd a következő 4 szemnél is megismételjük az összekötéseket. Az eddigi 9 sima szem helyett 5 szem lesz.
(11 x 7= 77 szem)
48.sor: fogyasztunk, 2 fordítottat összekötünk fordítottan, a 2 simát összekötjük simán, az 5 simát lekötjük,(56 szem)
49.sor fogyasztás nélkül
50.sor: fogyasztunk, az 5 sima szemnél az első kettőt összekötjük, 1 sima, majd a következő két szemet is összekötjük. (42 szem)
51.sor: 42 szem
A megmaradt szemeken áthúzzuk a fonalat és jó szorosan megkötjük.
A szálakat eldolgozzuk, majd a pompont felvarrjuk a sapkára.

NYAKMELEGÍTŐ

Mérete: 60-65 cm bő, 20 cm széles

A nyakmelegítőt köthetjük körben is, vagy simán, és utána varrjuk össze, kinek melyik módszer a szimpatikusabb.

Kezdés 135 szemre, a sapkánál leírt fonott minta felhasználásával kötünk, lásd minta.

Ha nem körben kötjük, akkor a 2 szélén + 1–1 szélszem.

Az első 10 sornál a szemek beosztása: 1 sima, 2 fordított, 3 sima, 3 fordított, 3 sima, 2 fordított, 1 sima, ezt ismételjük végig, itt 9x.
11. sor: 1 sima, 2 fordított, 9 sima, 2 fordított, 1 sima ismétlődik 9x.
17., 29. és a 41. sornál: a sapkánál leírt fonott mintából a 6. sort kötjük
23. és a 35. sornál: a sapkánál leírt fonott minta 12. sorát kötjük.
44 sorig követjük a minta leírást, utána 10 sort kötünk a kezdő 10 sorunknál leírt beosztásban.
Páros sorokat mindig úgy kötjük, ahogyan látjuk (fedetten).
Ha nem körben kötöttünk, akkor a kész darabot összeillesztés után összevarrjuk, a szálakat eldolgozzuk.
A mintát a kívánt méret szerint bővebb, vagy szélesebb változatban is elkészíthetjük, ha többször ismételjük a mintaegységet.

KÉZMELEGÍTŐ

Mérete, bősége: 18 cm, hossz: 27 cm

A tenyér felöli rész simakötéssel készül, a kézfejen fonott mintával, 1 mintaegységgel.

Kezdés: 31 szem+ 2 szélszem

Először a jobbkezes kézmelegítőt készítjük el.
Kezdésnél beosztás: 1 szélszem, 2 sima, 2 fordított, 3 sima, 3 fordított, 3 sima, 2 fordított, 2 sima, 2 fordított, 2 sima, 2 fordított, 2 sima, 2 fordított, 2 sima, 2 fordított, 1 szélszem.
Ezt a beosztást kötjük 20 soron keresztül.
21. sor: a szélszem után 2 sima, 2 fordított, 9 sima, 2 fordított, 16 sima, 1 szélszem
Így kötjük a 23. és a 25. sort is.
A páros sorokat fedetten kötjük, ahogyan látjuk a szemeket.
27. sornál kezdjük a csavart mintát, a jobb kéznél először a minta leírásunk 6. sora szerint.
29. sornál 1 szemet szaporítunk a simakötésünk (tenyér-rész) 10. szeménél, 1x simán, majd 1x csavart simával kötjük le a 10. szemet
Ezt a szaporítást összesen 10x ismételjük meg, mindig a simakötéses rész 10. szeménél, így bővítjük a hüvelykujjhoz a bőséget.
A kézfejen a csavart mintát 1x kötjük, a sapkánál leírtak szerint 6 soronként végezzük el a megfelelő csavarást.
A 47.sornál 41 + 2 szem lesz.
3 részre osztjuk a munkánkat, az első 16 szemet póttűre tesszük, a hüvelykujjhoz 10 szemet a tűn tartunk, majd az utolsó 15 szemet is póttűre tesszük.
A fonalat elvágjuk, a középső részhez kötjük.
A középső 10 szemet 8 sor magasságig kötjük, majd befejezzük (leláncoljuk a szemeket).
Érdemes előbb az ujját megkötni, utána könnyebb a többit, mint fordítva!
A fonalat újból elvágva megkötjük a 2 póttűn levő szemekkel 60 sor magasságig a kézmelegítő többi részét, folytatva a csavart mintát, de már a sima részen nem szaporítunk. (31 + 2 szélszem). Ügyeljünk, hogy a 2 póttűn levő szemek találkozását szorosan kapcsoljuk. (1 tűn kötjük tovább!)
A 61.sortól 10 soron keresztül a kezdésnél leírt beosztás szerint kötünk, majd leláncoljuk
(befejezzük a kötést).

Elkészítjük a bal kézre való kézmelegítőt is, a jobb kezes tükörképeként.
A kész munkánkat összevarrjuk, és a szálakat eldolgozzuk, ügyeljünk arra, hogy az ujjnál ne keletkezzen lyuk!
Aki szívesen köt 5 tűvel, úgy is elkészítheti a kézmelegítőt.

A modellt és a leírást Varga Györgyné készítette