Narancssárga mellény

Narancssárga mellény

Narancssárga mellény

Hozzávalók:

Catania -1 00026 láva CC: 3 gombolyag
Milward 3 mm-es kötőtű : 1 csomag
Milward 3-as horgolótű : 1 db
Narancssárga mellény, leírás és kötésminta – 120 PDF 

varrótű és cérna
virág alakú, kb. 15 mm-es díszgombok

3000 Ft feletti vásárlás esetén 1 pdf megvásárlása ingyenes.
A modell pdf-je tartalmazza a modell fotóját, leírását, szabásmintáját, kötés-
és horgolásmintáját, valamint a jelmagyarázatot nagyítható és nyomtatható formában.

A fenti hozzávalókat webshopunkban megvásárolhatja!

Az őszi lombszíneket idézi ez a kisebb és nagyobb lányoknak ajánlott vagány mellény.

Méret: 104/110; 122/128; 134/140

A hozzávalók listájában a 104/110-es méret anyagszükséglete szerepel, a 122/128-as mérethez 150 g = 3 gombolyag, a 134/140-es mérethez 200 g = 4 gombolyag fonalra lesz szükségük.

A 104/110-es méretre vonatkozó adatok a zárójel előtt, a 122/128-as méret adatai a zárójelben a / vonal előtt; a 134/140-es méret adatai a zárójelben a / vonal után állnak. Amikor csak egy számot írtunk le, az minden méretre vonatkozik.

A leírásban megadott tűk mérete ajánlás. Attól függően, hogy Ön szorosabban, vagy lazábban köt vagy horgol, a méretpróbán megadott számoknak megfelelően válassza ki a kötő- és horgolótűket!

A modell elkészítéséhez ajánljuk még a Catania fonal többi színét is, melyeket megtalálnak webáruházunkban.

Hullám-minta: A színén az A kötésminta alapján dolgozunk. A rajz szerint kezdünk, a ME-t folyamatosan ismételjük, a sort a rajz szerint zárjuk. A visszáján valamennyi szemet és ráhajtást fordítottan kötjük le.
Az 1-4. sorokat folyamatosan ismételjük.

Méretpróba: a 3-as tűvel, a hullám-mintával 29-30 SZ és 30-21 S = 10×10 cm.

LEÍRÁS:
A mellényt a karkivágás kezdetéig egy darabban kötjük.

207 (241/275) szemet szedünk fel a tűre, majd a visszáján 1 sor sima szemet, utána a hullám-mintát kötjük.
15 cm = 47 S (19 cm=59 S / 22 cm=67 S) magasságban megosztjuk a munkadarabot, és elkezdjük a karkivágásokat: először megkötjük a jobb eleje 50 (58/67) szemét, 5 (6/5) szemet leláncolunk a karkivágáshoz, 97 (113/131) szemet kötünk a hátához, 5 (6/5) szemet leláncolunk a bal karkivágáshoz, majd a maradék 50 (58/67) szemre a bal elejét kötjük. A karkivágások kialakítását a megfelelő méretre vonatkozó B kötésminta alapján készítsük el! A karkivágás szélén a szélszem előtti szemet mindig fordított kötéssel (szí S fordított, vi S sima szem) kössük.

A nyakkivágás kialakítását a bal elejének bal szélén 17 cm=53 S (21 cm=65 S / 26 cm=81 S) kezdjük el: a C kötésminta alapján 20 (23 /23) szemet fogyasztunk.
36 (42/42) S nyakkivágás-fogyasztás után leláncoljuk a maradék 17 (23/31) váll-szemet.

A jobb elejét az első 50 (58/67) szemre tükörképesen kötjük, itt is követjük a megfelelő B és C kötésmintát.
Végül megkötjük a középső 97 (113/131) szemre a hátát, miközben a B kötésminta alapján mindkét oldalon elkészítjük a karkivágásokat = 71 (89/105) SZ.
29 (35/40) cm magasságban leláncoljuk az összes szemet.

Befejezés: A kötött darabot kisimítjuk, nedves kendők alatt hagyjuk megszáradni. Összevarrjuk a vállakat.
A karkivágások-, a nyakkivágás- és a mellény elejének szélére dupla szállal 1 kör/ 1 sor rákpálcát (rövidpáca balról jobbra).
A nyakkivágás kezdetéhez dupla szállal 1-1 db, kb. 25 cm hosszú szalagot horgolunk. A szalag mindkét végére 1-1 virág-gombot varrunk.
A mellény alján minden ív aljának közepébe szintén 1-1 virág-gombot varrunk.