Női pulóver fantáziamintás passzéval

Hozzávalók:

Milward 2,5 mm-es kötőtű : 1 csomag
Milward 4 mm-es kötőtű: 1 csomag
Milward 3.5-es körkötőtű 80 cm-es: 1 db
Milward Segédtűk: 1 csomag

A hozzávalókat webshopunkban megvásárolhatja!

Jeges zöld női pulóver a Nyári Kötött kedvenceink hátoldaláról.

Méret: 36/38, 40/42 és 44/46
A 36/38 méret adatai a zárójel előtt állnak, a 40/42 és a 44/46 méret adatai a ferde vonal előtt ill. után állnak zárójelben. Ha csak egy adatot adtunk meg, akkor az minden méretre érvényes.

Hozzávalók: 400 (450/500) g jeges zöld (szk: 0071) Schachenmayr Cotton Bamboo fonal.
Egy 2,5-3,5-es és egy 3-4-es kötőtű, egy 2,5-3,5-es hosszú körkötőtű, valamint 2 segédtű.

Passzéminta: A visszáján 1 SZ sima, 1 SZ keresztezett fordított váltakozik; a színén 1 SZ keresztezett sima és 1 SZ fordított váltakozik. A sor végén és elején 1-1 szSZ-t készítünk.

Lustakötés: Minden sort simával kötünk.

Simakötés: Színén sima, visszáján fordított.

Fantáziaminta: lásd a kötésmintát. Csak a haladó S-t jelöltük, a visszáján minden SZ-t fordítottan kötünk.
Az 1.-8 S-t folyamatosan ismételjük.
Figyelem! Ügyeljünk minden fogyasztásnál arra, hogy a minta ne tolódjon el.

Szempróba: 3-4-es kötőtűvel simakötéssel: 22 SZ és 30 S = 10 x 10 cm.

ELKÉSZÍTÉS:

Háta: 98 (110/122) SZ-t felszedünk a 3-4-as kötőtűvel és a visszáján az 1 S-t fordítottan kötünk, majd simakötéssel dolgozunk tovább. 30 cm magasságban az összes SZ-mel fantáziamintával dolgozunk tovább. Ehhez a szSZ után 16x (18x/20x) kötjük a 6 SZ-ből álló ME-t, majd 1 szSZ-mel fejezzük be. 40 cm magasságban a karkivágáshoz mindkét oldalon 1x 4 (1x 4/1x 6) SZ-t, majd minden 2. S-ban 1x 2 és 3x 1 (3x 1/4x 1) SZ-t leláncolunk = 80 (92/98) SZ.
60 (62/63) cm magasságban a válla vonalához mindkét oldalon 1x 5 (1x 7/1x 8) SZ-t, majd minden 2. S-ban 2x 6 (2x 8/2x 9) SZ-t befejezünk, madj a maradék 46 SZ-t a nyakkivágáshoz félretesszük.
A teljes magasság = 62 (64/65) cm.
Eleje: Ugyanúgy, mint a hátát, de 42 (44/45) cm-nél a nyakkivágáshoz a középső 46 SZ-t félretesszük és a két oldalt külön-külön fejezzük be. 60 (62/63) cm magasságban a vállát a hátával azonos módon kötjük.

Ujja: 66 (66/70) SZ-t felszedünk a 2,5-3,5-es tűvel és 8 cm-t passzémintával kötünk.
Ezután a 3-4-es tűvel simakötéssel dolgozunk tovább, közben az 1. S-ban egyenletesen elosztva 20 (26/26) SZ-t szaporítunk [simán keresztezve a keresztszálból] = 86 (92/96) SZ. Az ujja ívéhez 16 cm magasságban mindkét oldalon 1x 4 (1x 4/1x 6) SZ-t, majd minden 2. S-ban 1x 2, 24x 1 (25x 1/27x 1) és 1x 2 SZ-t befejezünk, majd a maradék 22 (26/22) SZ-t leláncoljuk.
A teljes magasság = 34 (35/36) cm.
A másik ujját ugyanígy készítjük el.

Összeállítás: A részeket méretre igazítjuk és nedves kendők alatt megszárítjuk. Összevarrjuk az oldalakat és bevarrjuk az ujjakat. Ezután elkészítjük a kivágás szélére a masnis szalagot. Ehhez először az eleje nyakkivágásának SZ-t 2 segédtűre tesszük = 23-23 SZ. Majd a körkötőtűvel felszedünk 45 SZ-t, a kivágás bal oldalának 23 SZ-t simán kötjük, felszedünk a kivágás függőleges széléből 44 SZ-t, a háta félretett 46 SZ-t simán kötjük, 44 SZ-t felszedünk, a jobb oldali kivágás 23 SZ-t simán kötjük és még 45 új SZ-t felszedünk = 270 SZ. Ezután lustakötéssel kötünk, közben a kivágás 4 sarkán 2-2 SZ-t megjelölünk és minden S-ban az 1. megjelölt SZ-t az előtte lévő SZ-mel simán összekötjük, a 2. megjelölt SZ-t a következő SZ-mel
simán keresztezve összekötjük. 4 S után a SZ-t befejezzük, közben simán kötünk. A szalag végeiből masnit kötünk (lásd a fotót).

A fantáziaminta kötésmintája
ME= 6 SZ

Jelmagyarázat
= 1 SZ sima
= 2 SZ-t segédtűn a munka mögé helyezünk, 1 SZ sima, majd a segédtűn lévő SZ-t simán kötjük
= 1 SZ-t segédtűn a munka elé helyezünk, 2 SZ sima, majd a segédtűn lévő SZ-t simán kötjük