Sapka, sál és lábszárvédő - Kreativkezimunka.hu

Sapka, sál és lábszárvédő

Hozzávalók:

Schachenmayr LOANDA -1 – 10 gombolyag
Milward 5 mm-es kötőtű: 1 csomag
Milward 6 mm-es kötőtű: 1 csomag
Milward harisnyakötő tű, 5 mm-es, 20 cm hosszú – 1 csomag
Milward harisnyakötő tű, 6 mm-es, 20 cm hosszú: 1 csomag
Milward 5-ös horgolótű – 1 db

1 db díszgomb

3000 Ft feletti vásárlás esetén 1 pdf megvásárlása ingyenes.
A modell pdf-je tartalmazza a modell fotóját, leírását, szabásmintáját, kötés-
és horgolásmintáját, valamint a jelmagyarázatot nagyítható és nyomtatható formában.
A fenti hozzávalókat webshopunkban megvásárolhatja!
Most már jöhetnek a hideg napok, felkészültünk a télre!

Sál mérete: 23×160 cm a pomponok nélkül

Sapka mérete: fejkörfogat kb. 58 cm

Lábszárvédő mérete: 34 cm hosszú

A leírásban megadott tűk mérete ajánlás. Attól függően, hogy Ön szorosabban vagy lazábban köt vagy horgol, a méretpróbán megadott számoknak megfelelően válassza ki a kötő- és horgolótűket!

A LOANDA kifutó termék, érdeklődjön felőle elérhetőségeinken!

Helyette ajánljuk (átszámolás szükséges!) az
EXTRA MERINO BIG (80 m/50 g; 16 SZ és 23 S = 10×10 cm)
COLORFUL (70 m/50 g; 16 SZ és 21 S = 10×10 cm)
SILENZIO (60 m/50 g; 13 SZ és 18 S = 10×10 cm)
fonalakat websholunk kínálatából.

Patentminta: 1 sima, 1 fordított váltakozik

Simakötés: a színén sima, visszáján fordított szemeket kötünk, körökben csak sima szemeket kötünk

Fordított kötés: a színén fordított, visszáján sima szemeket kötünk

Alapminta:
1. S/K: váltakozva 3 fordított, 1 leemelt szem /=a szemet fordítottan leemeljük, a fonal a szem mögött van/
2. S/K: A szemeket úgy kötjük, ahogy mutatkoznak. A leemelt szemeket a sorokban fordítottan, körökben simán kötjük le.
Az 1. S és a 2. sort/kört folyamatosan ismételjük.

Fonat:
10 szemre simakötéssel kötünk, közben a 9. sorban (visszája), ill. a 9. körben, majd minden 14. sorban/körben 5 szemet egy segédtűn
– a sapkánál a munka elé veszünk
– a sálnál és a lábszárvédőnél a munka mögé teszünk.
Utána 5 sima, majd a segédtű szemeit simán lekötjük.

Méretpróba:
Az alapminta a 6-os tűvel 17 SZ és 22 S/K = 10×10 cm.
A fonat 10 szeme kb. 5 cm széles.

LEÍRÁS:

SAPKA:
Először a 15 cm széles sapkaszalagot kötjük meg keresztben: A 6-os tűvel felszedünk 27 szemet, a visszáján egy S sima szemet kötünk. Utána az alábbiak szerint haladunk: szélSZ, 1 SZ simakötéssel, 1 SZ fordított kötéssel, 21 SZ lapmintával (1 leemelt szemmel kezdjük és fejezzük be a mintát), 1 SZ fordított kötéssel, 1 SZ simakötéssel, szélSZ.
58 cm hosszúságnál valamennyi szemet leláncoljuk. A kezdő és a befejező sort összevarrjuk.
A külön elkészített fonathoz az 5-ös tűvel felszedünk 12 szemet, a visszáján egy S sima szemet kötünk.
Utána a fonat mintájánál leírtak szerint haladunk, közben mindkét oldalon 1-1 szélszemet is kötünk.
15 SZ után letesszük a szemeket.
Most a fejtetőt borító részhez az 5-ös harisnyakötő tűvel a sapkaszalag egyik széléből felszedünk 72 szemet, közben az oldalt kissé összehúzzuk, és simakötéssel kötünk rá.
Az 1. körben az illesztési vonal fölé, a fejtető szemeire fektetjük a fonatot, és folyamatosan haladva a két tű 1-1 szemét simán összekötjük.
A 4. körben elkezdünk fogyasztani: 8x megjelöljük minden 9. szemet, és ezeket a szemeket az előttük álló szemmel simán összekötjük. Ezt a fogyasztást ugyanazon a helyeken minden 2. körben 7x megismételjük, majd a maradék 8 szemet összehúzzuk a vezetőszállal.
A sapka alsó szélére 1 K rákpálcát (rövidpálca jobbról balra) horgolunk, miközben a fonat alsó szélét is hozzáfogjuk a sapka széléhez.
A gombot a fonat közepére varrjuk.
A sapka teljes magassága 23 cm.

SÁL:
43 szemet szedünk a 6-os tűre, majd 3 cm-t a patentmintával kötünk. A visszáján az 1 sort 1 szélszemmel és 1 fordítottal kezdjük, és tükörképesen fejezzük be.
Ezután így kötünk: szélSZ, 5 SZ patentminta az eddigiek szerint, 11 SZ alapminta (3 fordítottal kezdve és befejezve), a köv. 9 szemet simán kötjük, közben a keresztszálból 1 csavart szemet szaporítunk(= 10 S fonat), 11 SZ alapminta, 5 patentminta, szélSZ=44 SZ.
157 cm-es hosszúságnál a visszáján valamennyi szemre 1 sor sima szemet kötünk, közben a fonatnál 1×2 szemet simán összekötünk = 43 SZ. Majd 3 cm-t patentmintával kötünk.
160 cm-es hosszúságnál valamennyi szemet leláncoljuk.

LÁBSZÁRVÉDŐ:
60 szemet szedünk a 6-os harisnyakötő tűre, majd 3 cm-t a patentmintával kötünk, a sort 1 simával kezdjük.
Ezután a 6-os harisnyakötő tűvel dolgozunk: 9 sima, közben a keresztszálból 1 csavart szemet szaporítunk (= 10 SZ fonat), 51 SZ alapminta (3 fordítottal kezdve és befejezve)= 61 SZ.
31 cm-től az 5-ös tűvel 3 cm patentmintát kötünk, közben a fonatnál 1×2 szemet simán összekötünk = 60 SZ.
34 cm-es hosszúságnál valamennyi szemet leláncoljuk.
A másik lábszárvédőt ugyanígy kötjük.