Tavaszi koszorú

Köszöntsük a tavaszt egy kedves horgolt koszorúval!

A koszorú pár óra alatt elkészíthető.

Hozzávalók: 1 db 30 cm átmérőjű szalmakoszorú
100 g vastagabb zöld fonal (én a Punto 71-es színét használtam)
maradék Catania fonalak legalább 3 színben
a fonalakhoz illő vastagságú horgolótű

A koszorút körbehorgoljuk a zöld fonallal. Ez így nagyon egyszerűen hangzik, de nekem nem igazán sikerült megvalósítanom. A szalmakoszorúból folyamatosan hullanak a szalmadarabkák, így inkább egy lakáskímélő módszerhez folyamodtam: a koszorú körfogatának megfelelő szélességű légszem-láncot horgoltam (ez 26 szem volt 4-es tűvel és Punto fonallal). A kezdő sorra egy kb. 10-12 cm magas téglalapot horgoltam egyráhajtásos pálcákkal- a vastag fonal és az egyráhajtásos pálca nagyon meggyorsítja a munkát. Az elkészült téglalapot szorosan a koszorúra fektettem, a széleit összevarrtam. Aztán horgoltam még 4 másik hasonló téglalapot. Az új téglalapot is összevarrtam, az egyik szélét fedéssel a már felvarrt téglalapon rögzítettem. Ezt ismételtem, míg teljesen lefedtem a zöld horgolással a koszorút.
Ezután jött a legszórakoztatóbb rész, a virágok horgolása.
Mindegyik virág 5 darab, gyűrűbe zárt légszemből vagy szálhurokból indul.
A virág, Az 5 légszemet gyűrűbe zártam, a kör elején 5 légszemet horgoltam, melyet 1 láncszemmel rögzítettem a gyűrűn, majd még 4 ugyanilyen légszemes ívet készítettem. Ezek voltak a szirmok alapjai. A légszem-ívbe 1 rövidpálcát, 1 félpálcát, 1 egyráhajtásos pálcát, 1 félpálcát, 1 rövidpálcát horgoltam. Ugyanezt megismételtem a másik 4 sziromnál is.
Az a jó, hogy ezeket a virágokat nem lehet elrontani, és bármelyik elemét szabadon variálhatjuk.
B virág, A fonalat szálhurokba hajtjuk, rövidpálcákkal sűrűn körbehorgoljuk a szálhurkot. % légszemből álló íveket horgolunk, melyeket láncszemmel rögzítünk a rövidpálcákon. Utána az ívek légszemeibe rövidpálcákat horgolunk.

1-1 virágot 1-2-3 színű fonalból készítjük el.
Az elkészült virágokat ízlés szerint elrendezzük a koszorún, 2-3 helyen apró fejű, fém gombostűvel rögzítjük.